zondag 24 maart 2013

Een boeket broccoli als vleesvervanger


Gisteren is het mij niet gelukt om geheel vegetarisch te eten. We hadden kipfilet in huis en ik kon me niet beheersen. Jammer, maar ik maak me er niet verder druk om. De kip is op en het enige wat ik nu aan vlees in huis heb voor de mannen is waar ik niet dol op ben. Dat is het nadeel als je als enige vegetariër wilt worden. Ik moest een vervanging hebben. Ik weet dat er veel vleesvervangers op de markt zijn, maar er hangt een prijskaart aan vast en het meeste is gemaakt van sojabonen en ik wil niet te veel op soja basis gaan consumeren.

Dus heb ik 3 stronken broccoli gekocht zodat ik elke dag een beetje broccoli kan eten. Ook heb ik een groot blik kikkererwten gekocht. Dat zijn mijn favoriete peulvruchten zodat ik daar hummus van kan maken om over mijn groentes te eten. Deze week ga ik spelen met verschillende groente combinaties. I can do this!

Het gaat erom dat ik langzaam in het vegetarisme groei. Ben echt blij met mijn broccoli, want dat geeft een bite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten