vrijdag 22 maart 2013

Help! Hoe wat en waar!

De stap nemen om vegetarisch te worden is leuk, maar de overgang van vlees eter naar planten en fruit eter kan nogal saai worden. Niet dat ik wil zeggen dat vegetariërs saai zijn. Totaal niet! Het is meer als beginner dat er zoveel op je afkomt. In de zin van dat bijna niets meer mag.

Dit is mijn zoveelste poging en ik sta standvastig dat het geen 'missie mislukt' gaat worden. Ik bedacht me toen dat het een goed idee zou zijn als ik er over zou bloggen. Dat ik één blog heb waar alle informatie bij elkaar staat. Overzichtelijk. Dan kan ik elk moment terug kijken om mezelf te stimuleren of om ideetjes op te doen.

Misschien kan één van jullie mij helpen door je verhaal te vertellen hoe je vegetariër bent geworden? Heb je nooit gefaald? Dat je toch iets van vlees hebt gegeten? Hoe ging je om met het gevoel dat je niets meer mocht eten? Ik weet dat er veel groente en fruit op de markt is, maar ik ben een echte vlees en vis eter. Ik hou echt van vlees en vis, maar wegens gezondheid redenen en ik het schande vind hoe de dieren in de bio industrie behandeld worden ben ik overtuigd van het feit dat ik het beste kan kiezen om vegetariër te worden.

Dus ik ga hier een gezellige blog van maken en ik neem jullie mee in mijn avontuur. Ik wil fun en plezier! Ben benieuwd! Jij ook? Moedig me aan. I need it!

Leave a comment. Don't be shy!

2 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je vegetarier wilt worden! (Leuke blog ook!)
    Het begin is altijd lastig, want je moet het anders gaan doen dan je gewend was, maar al snel zul je merken dat 't echt wel mee valt :) Ik ben al 14 jaar vegetariër (vanaf mij 10e) en heb er dus ook totaal geen moeite meer mee. Mijn overstap naar veganisme vond ik dan wel weer heel lastig, maar ook dat gaat nu al een stuk makkelijker. Het is even wennen, maar als je weet wat wel en niet kan en je nieuwe producten leert kennen, dan is het allemaal heel goed te doen :)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Stadshippie Dank je wel. Het gaat heel goed. Ik voel me ook goed. Er is een grote last van mijn schouders. Dank je wel voor je woorden. Doet me goed. xx

    BeantwoordenVerwijderen