zaterdag 14 december 2013

Plannen voor het nieuwe jaar

Laat ik het heel zachtjes zeggen dat 2013 totaal niet mijn jaar was. Een groot verschil met 2012 wat een geweldig jaar was. Ik was super slank en fit. Ik voelde me mentaal heerlijk. 2013 was het tegenovergestelde. Ik ben 27 kilo aangekomen. Ik weeg nu nog zwaarder dan een paar jaar geleden. Ik was na een paar jaar eindelijk 24 kilo afgevallen. Ik was echt heel mooi slank. Zo slank dat mensen begonnen te klagen dat ik te slank werd (het is echt nooit goed...grom grom). Maar ik had een missie dat ik mijn buikspieren wilde zien. Ik deed veel aan fitness en dan wil je zien waarvoor je zweet.

Dus dat. Ik ben nu op mijn top gewicht en er is een knop om gegaan. Ik pas mijn kleding niet meer. Ik woog vanochtend 86.9 kilo. Mijn vorige gewicht toen ik overgewicht had was 85.6 kg. Ik snap nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Ik dacht dat ik nooit meer zo zwaar zou worden. Ik ben gewoon diep gezonken en moet nu weer keihard gaan vechten om een gezond lijf te krijgen. Wat me wel gaat lukken. Ik moet plannen maken voor het nieuwe jaar. Ik moet weer een doel hebben. Vorig jaar had ik me weer ingeschreven voor de ABN Amro 10K, maar dat ging niet door wegens een gekneusde teen. Echt wat een rot jaar was dit. Blehhhh! Ben zo blij als 2014 begint. Ik moet ook een backplan maken zodat ik nooit meer zoveel aan kom. Maar eerst ruim 25 kilo afvallen. Ik wil hier geen jaren plan van maken wat ik voorheen heb gedaan. Ik wil het serieus aanpakken zodat ik binnen een half jaar weer fit voor de dag kan komen. Maar er is meer! Ik ben ook in 2013 weer vlees gaan eten. Iets waar ik eigenlijk op tegen ben. Ik ben een grote dieren vriend en ik geloof niet meer in ons stukje vlees. Dus wil ik ook serieus met een veggie lifestyle gaan bezig houden.


Ja ben het helemaal zat. Zit er helemaal doorheen. Soms ben ik echt moe van mijn eigen hoofd. Ik moet weer rust zien te vinden. Ik moet mezelf terug vinden. Ik ben zo slonzig geworden. Ik draag nog zelden make-up. Doe mijn haar in een knotje. Trek mijn legging en trui aan en klaar voor de dag. En ik was een poppetje. Mijn haar elke dag netjes gedaan. Make-up op. Ik zorgde goed voor mezelf. Maar ja dit is typisch ik. Zo gaat het goed en zo vlieg ik weer de andere kant op. Dus tijd voor een verandering. Ik ga simpel beginnen. Ik ga een plan uitwerken en er werk van maken. Ik wil mezelf weer zijn. En Barrie is niet haar zelf met bijna 90 kilo. 27 kilo hoe krijg ik het voor elkaar. Kom ook zo super snel aan. Niet normaal.


Zo moest even mijn ei kwijt. Ik zou het heel fijn vinden als er onder jullie meerderen zijn die er wat van gaan maken in 2014. Heb jij ook overgewicht en wil je afvallen? Laat dan een bericht achter. Dan kunnen we elkaar steunen.


Plannen voor 2014:

- ruim 25 kilo afvallen.
- een veggie lifestyle opbouwen.
- meer bloggen.

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten