woensdag 15 januari 2014

Havermout is back baby!


Toen ik 24 kilo was afgevallen was dat mede door de havermout. Ik at nauwelijks brood. Het schijnt dat brood dik makend is of je moet het zelf bakken zodat je weet wat er in gaat. Hoe dan ook het mag zijn ik probeer nu weer van het brood af te blijven. Mijn ontbijt bestaat nu uit havermout met vers fruit. Als lunch eet ik fruit of groente en als avond eten eet ik meestal bonen met verse groente (met een beetje aardappels of rijst er naast). Ik gebruik nu een kinderbord voor het avondeten, zodat ik niet te veel kan opscheppen.

Ik moet nog even mijn draai zien te vinden zodat ik gevarieerd blijf eten. Ik probeer zoveel mogelijk plantaardig te eten en tot nu gaat het heel goed. Ik heb geen trek in vlees meer. Ik kan zelfs de eieren laten staan. Het is echt afkicken, maar op de weegschaal is het duidelijk te zien. Ik val nu echt makkelijk af. Hoe ik in mijn vorige artikel nog schreef dat ik 1 glas limonade per dag dronk. Ik ga proberen om zelfs die ene glas frisdrank gewoon te laten staan. Ik wil niet meer verslaafd zijn aan slechte suikers en vetten.

Ik heb er geen moeite meer mee om iets te laten staan. Ik merk echt snel een groot verschil. Ik wil er nu echt voor gaan. Vooral nu ik 4 kilo ben afgevallen heb ik echt de motivatie gevonden. Het gevoel dat ik echt wat moet eten is weg. Nu luister ik naar mijn lichaam. Als ik geen honger heb eet ik niet. Mijn lichaam geeft van zelf aan wanneer het gevoed moet worden. Waarom je lichaam voeden als het vol zit? Ik wacht ook niet totdat ik omval van de honger. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Je hoeft niet meer te eten dan je lichaam nodig heeft. Ik tel geen calorieën. Ik vind dat persoonlijk echt onzin, want elk lichaam is anders. Als je er voor zorgt dat je gezond en voldoende eet hoef je niets te tellen. Laat gewoon alle slechte suikers en vetten staan. Eet niet te veel zout. Richt je op vers fruit en groente. Je kan daar nooit te veel van eten.

Feeling good! Happy! xx

4 opmerkingen:

  1. Op de een of andere manier trekt havermout me niet zo. Ik heb het wel eens gehad, maar was geen enorme fan. Misschien dat ik havermout binnenkort toch eens een tweede kans moet geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt heel gezond. Probeer een beetje kaneel toe te voegen en eet het met vers fruit.

      Verwijderen